måndag 15 december 2008

Small golden wedding, del 1

Nu har jag gjort det jag lovade mig själv att aldrig mera göra.
Bytt namn.
Numera heter jag Åsa Jernberg Jakobsson. Eller Åsa J. Jakobsson, som det nog får bli till vardags. Är en aaaaning trött på att använda dubbelt efternamn. Man vet aldrig hur man blir sorterad ;-)
Dessutom är mitt nya efternamn 325 % längre än mitt ursprungliga, och nästan 42 % längre än mitt förra. Då har jag inte räknat mellanslagen ;-)

Vi har alltså gift oss, jag och min älskade Micke. Två gånger, för att vara på den säkra sidan. En gång med präst (utan alla barn), och en gång med alla barn (utan präst). Båda tillfällena var lika riktiga och lika viktiga, på sina alldeles egna sätt.

Den officiella vigseln skedde på Arlanda, på väg mot vår bröllopsresa i Italien.
Pappa, Maggan och syster Lena var där. Och prästen Kajsa. Eftersom barnen inte kunde vara med så ville vi ha det litet.
Och allt blev precis så fantastisk som vi hade önskat. Litet, avslappnat, kärleksfullt, vackert och alldeles lagom långt. Kajsa har helt klart kläm på det där med väsentligheter! Och säga vad man vill, men det är väldigt skönt att höra en präst säga ”tänk om fler kunde sätta sina barn först, på det sättet som ni gör!” och skaka på huvudet åt tankarna att låta bli sin egen lycka ”för barnens skull”. ”Så kan man ju inte göra”, som hon sa. Sedan pratade hon om energin som finns kring oss, och hur absolut rätt vi verkar vara för varandra.
Jag kan bara hålla med. Vi är så rätt för varandra.

När man vigs på Arlanda får man gärna fixa musiken med sin iPod, och det går alldeles utmärkt att sjunga med själv. Det var underbart att få stå där och sjunga Truly Madly Deeply och Come What May utan några som helst skrupler :-)

Jag hade en liten guldfärgad klänning med massor av fransar, en riktig sån där ”nu vill jag snurra runt ett varv till”-klänning. Jag blir glad bara jag tänker på den!

Efter vigseln blev det champagne i kapellet, och sedan lunch på Rai Due. Hade ingen aning om att det gick att äta gott på Arlanda, men det gör det! Utanför säkerhetskontrollen, Terminal 5, om behov skulle uppstå!

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart att se hur det svänger om dig min älskade lilla stora flicka.